Το άρθρο αυτό συνοψίζει την εμπειρία 30 ετών από την ίδρυση του Dimitria Language School και στόχος του είναι να βοηθήσει τους γονείς και κηδεμόνες να αποβάλλουν το άγχος για το πότε να ξεκινήσει το παιδί τους Αγγλικά αλλά και το πώς να επιλέξουν ένα σχολείο Αγγλικών.
Η σωστή αρχή είναι το 50% της επιτυχίας
Πολλοί γονείς βρίσκονται στο δίλημμα του πότε θα ήταν καλό και χρήσιμο να ξεκινήσει το παιδί τους την εκμάθηση των Αγγλικών, της πιο διαδεδομένης ξένης γλώσσας στην χώρα μας. Ο προβληματισμός ξεκινά στην πρώτη τάξη του δημοτικού και γίνεται προοδευτικά εντονότερος στην δευτέρα και τρίτη δημοτικού. Είναι απόλυτα θεμιτό να θέλουμε το καλύτερο για το παιδί μας και παρόλο που αυτό μπορεί να μας προβληματίζει, η απάντηση είναι πολύ πιο απλή από ότι νομίζουμε γιατί βρίσκεται πάντα μέσα μας.
Ας πάρουμε λοιπόν μία βαθιά ανάσα και ας δούμε μαζί όλους τους λόγους που θα μας βοηθήσουν για το πότε θα ήταν καλό να ξεκινήσει το παιδί μου Αγγλικά.
Παρατηρώ το παιδί μου
Σημαντικό ρόλο για το πότε θα ήταν καλό να ξεκινήσει το παιδί μου Αγγλικά είναι το ίδιο το παιδί μου. Παρατηρώ την ωριμότητα της σκέψης του, τις διαγνωστικές ερωτήσεις που κάνει για να ανακαλύψει τον κόσμο γύρω του, τα ενδιαφέροντα του! Η α΄ δημοτικού στο Ελληνικό σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο για το πότε το παιδί μου είναι συναισθηματικά ώριμο να ξεκινήσει τα Αγγλικά. Παρατηρώ λοιπόν το πόσο ανεξάρτητο είναι στην οργάνωση του διαβάσματος. Παρατηρώ τους δικούς του ρυθμούς, την κριτική του σκέψη, τα γράμματα του, την μνήμη του. Παρατηρώ με αγάπη και επίγνωση και αποφεύγω την σύγκριση με τον εαυτό μου ως παιδί ή με μεγαλύτερα αδέλφια.
Η πείρα μας έχει διδάξει ότι…
Η πλειοψηφία των παιδιών είναι καθόλα έτοιμα να ξεκινήσουν τα Αγγλικά με γραφή και ανάγνωση στην 3η δημοτικού. Αυτό σημαίνει ότι εντάσσονται στην a’ junior, την πρώτη χρονιά των Αγγλικών. Παράλληλα κάποιοι μικροί μαθητές της 3ης δημοτικού είναι συναισθηματικοί ώριμοι να ενταχτούν στο πιο εντατικό τμήμα της ab’ junior, ολοκληρώνοντας έτσι τις 2 πρώτες junior τάξεις σε μία χρονιά. Αυτό θα επιτευχθεί με την άριστη συνεργασία γονιών και καθηγητών πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά κατά την περίοδο των εγγραφών.
Δίνω χρόνο και χώρο στο παιδί μου
Το κάθε παιδί είναι μοναδικά ξεχωριστό και είναι εντάξει να χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να εξελιχτεί μαθησιακά. Ο στόχος μου ως ενήλικας είναι να διδάξω στο παιδί μου ότι ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο οφείλει να συγκρίνεται το παιδί μου είναι ο ίδιος ο εαυτός του στο παρελθόν και στο τώρα του. Έτσι θα του δώσω σταδιακά την πολυπόθητη αυτοπεποίθηση, πολύτιμο αρωγό για να εξελίξει την ξένη γλώσσα στο μέλλον. Επιπλέον και πολύ σημαντικό θα αποβάλλω ως γονιός από μέσα μου ένα σημαντικό άγχος, το άγχος του να συμβαδίσει το παιδί μου με τους πολλούς!
Επιλέγω σοφά το ξενόγλωσσο σχολείο
Ένα σοβαρό ξενόγλωσσο σχολείο με έμπειρους καθηγητές που θα με βοηθήσει να διακρίνω πότε θα ήταν καλό να ξεκινήσει το παιδί μου Αγγλικά είναι η σοφότερη λύση.
Αναρωτηθείτε λοιπόν, μου δίνει το σχολείο Αγγλικών την δυνατότητα διαγνωστικών μαθημάτων πριν αποφασίσω σε ποιο τμήμα θα ενταχθεί το παιδί μου; Είναι οι καθηγητές πτυχιούχοι ειδικευμένοι στην διδασκαλία της πιο απαιτητικής τάξης των juniors; Χρησιμοποιούν βιβλία Αγγλικού εκδοτικού οίκου; Είναι η μέθοδος διδασκαλίας βιωματική; Είναι ο στόχος του σχολείου η γλώσσα ή προετοιμάζει τους μαθητές του μόνον για τις εξετάσεις πιστοποίησης; Θυμηθείτε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και συνεργαστείτε με τους ειδικούς για ένα άριστο αποτέλεσμα.
Εάν όλα τα παραπάνω έχουν ουσία για εσάς, θα χαρούμε να βοηθήσουμε το παιδί σας στο νέο του ξεκίνημα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης.
Κορίνα Παπαδοπούλου
Εκπαιδευτικός και ιδιοκτήτρια DLS